Materiały: Scenariusze zajęć

  • Scenariusz zajęć w grupie dzieci 5-6 letnich. Temat: ”Zabawy z literami” Grupa V- „Muminki” Prowadząca- Anna Odzioba Cele ogólne;  rozpoznawanie napisu swojego imienia wśród innych imion,  kojarzenie głosek z odpowiednimi literami ,  utrwalenie znajomości małych i wielkich liter drukowanych,  odczytywanie odpowiednio

    2013-04-28, 12:18 Anna Odzioba
  • Pożegnanie starszaków Do widzenia chłopcy, dziewczynki żegnajcie, o naszym przedszkolu nie zapominajcie. A gdy minie roczek, na miłej zabawie, spotkamy się znowu, tam w szkolnej ławie. Bo i my za roczek do szkoły pójdziemy, tylko w tym przedszkolu trochę podrośniemy. Chociaż jestem mała Do pożegnania starszaków Panie mnie wybrały Do widzenia

    2013-04-28, 12:16 Anna Odzioba
  • My i nasze emocje – propozycje zabaw i ćwiczeń uczących nazywania i wyrażania uczuć w sposób werbalny i poza werbalny, a także kształtowania w sobie empatii. 1. Zabawa muzyczna – swobodny taniec przy muzyce, na przerwę dzieci wymyślają miły ukłon do koleżanki lub kolegi. 2. "Buźki" – próba nazywania przez dzieci, co może

    2013-04-11, 11:11 Magdalena Krajewska
  • I. Ćwiczenia sprawności języka (szczególnie ważne przy terapii głosek: sz, ż, cz, dż, r, l): - podnoszenie języka do nosa; opuszczanie do brody - karuzela – kręcenie języczkiem wokół - „głodny miś” – oblizywanie warg - „miotełka” – oblizywanie ząbków górnych i dolnych po wewnętrznej stronie, tzw.

    2013-04-05, 11:58 Anna Świdzińska-Mikos
  • A oto przykładowe ćwiczenia-zabawy: 1. „Robienie bąbelków” - do szklanki wypełnionej wodą wkładamy słomkę i dmuchamy przez nią powietrze tak, aby na powierzchni wody pojawiły się bąbelki. 2. „Kto szybszy” – ustawiamy dwa „tory” jazdy (np. z książek, kartek papieru) wzdłuż stołu lub biurka, na końcu każdego „toru”

    2013-04-05, 11:55 Anna Świdzińska-Mikos
  • Cele ogólne:kształcenie poczucia przynależności narodowej u dzieci w wieku przedszkolnym,wzbogacenie wiedzy o środowisku lokalnym, regionalnym oraz ogólnopolskim. Cele operacyjne:dziecko odgrywa swoją rolę podczas przedstawieniarecytuje wiersze, śpiewa piosenki, tańczywspółpracuje z rówieśnikami Grupa: dzieci 5- i 6-letnie Metoda: słowna,

    2013-03-25, 18:44 Małgorzata Mikołajczyk
  • Program socjoterapeutyczny "JA I EMOCJE" Opracowanie: mgr Alicja Zaremba nauczyciel dyplomowany Zespołu Szkół w Starej Łubiance Stara Łubianka 2012 SPIS TREŚCI 1. WSTĘP 2. Cele programu 3. Oczekiwane efekty 4. Tematyka i cele szczegółowe zajęć terapeutycznych Blok I: Budowanie poczucia własnej wartości. Blok II: W świecie uczuć Blok III: Ja

    2013-02-08, 20:56 Alicja Zaremba
  • Przedstawienie to odbyło się w maju 2012 r. Przedstawiały je pięciolatki. Jest dość trudne, ale dostatecznie wcześnie rozpoczęte próby pozwoliły nam się świetnie przygotować i udało się, powiem nieskromnie, super. Kilka wersów mówionych na początku przez marynarzy i piratów zaczerpnęłam z przedstawienia, które znalazłam na stronie

    2013-02-07, 20:14 Ewelina Ścibak
  • Ten scenariusz również porusza temat pór roku oraz zjawisk atmosferycznych. Był on przeprowadzony w grupie cztero i pięciolatków. A scenariusz "O tym jak się Rok z Pogodą spotkał" jest kontynuacją i rozszerzeniem wiedzy dotyczącej tego tematu.

    2013-02-07, 19:59 Ewelina Ścibak
  • Zajęcia rozwijające wiedzę dzieci na temat pór roku, ich stałego następstwa oraz zjawisk atmosferycznych. Zajęcia wprowadzają również nową wiedzę dotyczącą nazw miesięcy i przyporządkowania ich do kolejnych pór roku. Zamieszczone pliki zawierają również pomoce w postaci emblematów, które użyłam do zabaw ruchowych oraz

    2013-02-06, 19:54 Ewelina Ścibak
Wyświetl